Čilėje aptikta reta jūrų roplio fosilija: mokslininkams padės tirti embrionų vystymąsi

2022-05-15 10:00

Čilės mokslininkai sėkmingai atrado dar vieną pilniausia pasaulyje ichtiozauro fosiliją su nepažeistais embrionais iš Tyndall ledyno, Čilės Patagonijos regione. Išsaugotą ir nėščią senovinį jūrų roplį mokslininkai pavadino „Fiona“. Fosilija yra keturių metrų ilgio, kuri padės mokslininkams ištirti ichtiozaurų, kurie klajojo jūrose prieš 90-250 milijonų metų, embrionų vystymąsi. Fosilija „yra vienintelė nėščia ichtiozaurė, rasta planetoje prieš 129–139 milijonus metų“, – sakė fosiliją atradusi mokslininkė Judith Pardo. Magallaneso universiteto „GAIA“ Antarkties tyrimų centro paleontologas Pardo atrado fosiliją daugiau nei prieš dešimtmetį, tačiau dėl ekstremalių vietovės klimato sąlygų, atšiauraus reljefo tapo sudėtingu logistiniu iššūkiu. Mokslininkai praleido 31 dieną, kad išgautų fosiliją, kuri vėliau turėjo būti sraigtasparniu išgabenta iš vietos. Dabar fosiliją ruošiama eksponuoti „Rio Seco“ gamtos istorijos muziejuje pietų Čilėje. J. Pardo teigia, kad mokslininkai taip pat aptiko 23 ichtiozaurų egzempliorius, todėl šis regionas tapo vienu gausiausių ir geriausiai išsilaikiusių ichtiozaurų vietų.

Naujausi įrašai

Žiūrimiausi įrašai

Klausyk Lrytas.TV

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.